Kurzy pre študentov, ktorí absolvovali kurz Úvod do programovania.

Navrhovanie 3D hier pomocou programovacieho jazyka C # a enginu Unity. Počas vyučovania sa vytvárajú rôzne typy hier v plnej verzii. Chceš vytvoriť hry šité na mieru? Counter Strike alebo Gothic? Pomôžeme ti! Čo potrebuje3? Určite to bude C#, Unity je tiež užitočné, ale čo je najdôležitejšie, potrebujeme teba. Vytvor si ešte dnes plnohodnotnú hru.

  • 14 stretnutí (raz za týždeň)

  • 2 x 45 min (každé stretnutie)

  • COM_COURSES_MAX_STUDENT_NO_LABEL (10)


jednorazovo alebo v 5 splátkach 259,00 €


Chceli by ste sa nás niečo opýtať?

Úvod

Na tomto kurze sa naučíme programovať v jazyku C#. Študenti sa zoznámia s náročnejšími prvkami tohto programovacieho jazyka. V priebehu kurzu vytvoríme hru, na ktorej si ukážeme všetky elementy. Pri vývoji hry budeme používať herný engine UNITY od spoločnosti Unity Technologies. Po absolvovaní kurzu dostane každý účastník certifikát potvrdzujúci účasť. Naše online kurzy NIE SÚ webináre ani videá na Youtube! V priebehu našich kurzov lektor zdieľa so študentami svoju obrazovku a má možnosť sledovať, na čom študenti pracujú a v prípade potreby im pomôcť. Študenti môžu klásť otázky a aktívne diskutovať o svojich zadaniach, či problémoch. TECHNICKÉ POŽIADAVKY: PC/Laptop absolútnym minimom 16GB (pre unity a blender nutné), zároveň procesor so 4 jadrami a 2GB miesta na disku. Všetky kurzy sú na win10, použitie linux alebo mac nie je možné. Unity a blender zároveň využijú diskrétnu grafickú kartu, takže je veľmi dobré ju mať, alebo mať namakaný procesor s kvalitnou integrovanou kartou.

Program kurzu

Úvodná hodina bude venovaná revízii materiálov. Po dlhšej prestávke stojí za to, zopakovať si vedomosti nadobudnuté počas predchádzajúcich semestrov.
Počas druhej lekcie budeme pracovať s engine Unity 3D. Oboznámime sa s rozhraním programu, osvojíme si základné prvky, z ktorých hra pozostáva. Začneme pracovať na projekte UFO hry. Vytvoríme scenár, vďaka ktorému budeme presúvať kozmickú loď po hracej ploche.
Nadviažeme na predchádzajúcu lekciu. Aplikujeme nové prvky súvisiace s 2D fyzikou, tak aby loď neutiekla z hracej plochy a bola navyše schopná získavať body a zobrazovať ich.
Začneme projekt, na ktorom budeme pracovať po zvyšok semestra. Lekcia bude venovaná dokumentu Game Design Document, ktorého cieľom je ukázať, aké dôležité je mať od začiatku správny dizajn hry.
Budeme sa venovať príprave prototypu hry. Vložíme prvé materiály a predmety do hry. Vytvoríme skript, ktorý umožní postave skákať vzduchom a robiť takzvaný dvojitý skok.
V tejto lekcii vytvoríme úroveň, ktorá sa hýbe, alebo ktorú je možné posúvať. Skript napísaný počas tejto lekcie nám umožní mierne podvádzanie. Je to svet, ktorý sa posunie smerom k hráčovi a vytvorí tak ilúziu, že na ňom hráč beží. Začneme tiež počítať body.
Čo je to za hru, v ktorej nerobíte nič iné, len beháte? Pridáme prekážky, ktorým sa budeme musieť vyhnúť, a schopnosť ovládať úroveň obtiažnosti. Hra predsa nemôže byť nudná.
V hre sa môže aj niečo pokaziť. Preto sa naučíme, ako znovu načítať scény, tak aby sa znova spustila pôvodná úroveň/level.
Projektu dávame charakter. Lekcia bude venovaná vzhľadu úrovní, hrdinov alebo pascí. Vytvoríme ich pomocou vopred pripravených grafík a animácií.
Peniaze vládnu svetu. Tak ich teda pridáme aj do hry s cieľom zbierať body. Pokusíme sa prekonať svoje vlastné rekordy. Pridáme aj platformy, aby sa hra neodohrávala iba na jednej úrovni.
Začíname ... Dnes naprogramujeme nesmrteľnosť. Aspoň dočasnú. Pripravíme zberateľské predmety, ktorých získanie pridá nášmu hrdinovi ďalšie efekty
Vytvorme konečne slušný svet. Alebo teda, nech nech sa aspoň postaví sám. S pomocou niekoľkých pripravených prefabrikátov sa budú naše mapy generovať náhodne. Vďaka tomu bude každá hra iná a jedinečná.
Nakoniec venujeme čas rozhraniu a ponuke/menu. Musíme vytvoriť spôsob na spustenie hry ale aj pozretie si najvyššieho dosiahnutého skóre. Pridáme hudbu, ktorá nás bude sprevádzať hrou.
Je čas na posledné úpravy a opravy chýb. Spravíme export do počítača a systému Android. Prediskutujeme najdôležitejšie otázky a na záver hru exportujeme, aby sme sa ňou mohli pochváliť ostatným.